wtorek, 10 grudnia 2013

29. Widok na Paryż z wieży Eiffla



Wróciłam, było niesamowicie. Najlepszy wyjazd od dłuższego czasu. Zwiedziłam wszystko co miałam zwiedzić, bez żadnych problemów, ani niespodzianek. Paryż to piękne miasto, od razu mi się spodobało i na pewno kiedyś tam wrócę. Spełniłam swoje cztery marzenia z listy podróżniczej i dzisiejszy post będzie o jednym z nich, bo o Paryżu z wieży Eiffla. 


 Sama wieża ma 324 m wysokości. Nie wiem na jaką wysokość można wjechać najwyżej, ale obstawiam gdzieś na ok 315 m. Może więcej, może mniej. W każdym razie wjeżdża się prawie na samą górę. Oczywiście jak ktoś ma lęk wysokości może na ten pierwszy taras widokowy, ale tam jest nisko. 



 Na górę wjeżdżają dwie windy. Co ciekawe na drugim tarasie widokowym w samej wieży znajdują się restauracje oraz sklepy z pamiątkami, ceny powalają. Sama przyjemność wjechania na wieżę kosztowała mnie 14 euro, ale nie żałuję!! 


 Wjeżdżałam rankiem, była jeszcze mgła, więc niektóre zdjęcia nie są zbyt dobre, ale to nie zależało ode mnie.


 Paryż z góry wygląda cudownie. Jest wielki i przede wszystkim ma ogromną ilość budynków. A ulice i uliczki tworzą labirynt, w którym można się zgubić. Ja osobiście uwielbiam taki układ ulic, jest on charakterystyczny dla miast zachodnich.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz